tirsdag 14. februar 2012

Kvalitetssikringstest #1

Fotobevis for at man kan pusse kobber med noe annet enn industrifremstilt pussemiddel. Og med like godt resultat! 

Jeg tenkte jeg skulle teste oppskriften som jeg tidligere "reblogget" fra Heidi Terese.  Til det formålet brukte jeg en kobberpanne som jeg faktisk har ventet i det lengste med å pusse slik at jeg virkelig skulle få bevist om denne metoden virket. 

Her er den/de opprinnelige fremgangsmåten(e):

Messing og kobber
  • Bland like deler eddik og sitronsaft og gni det inn med en fille. Tørk av blandingen med en ny, ren fille.
  • Dryss 1 ss natron over en halv sitron (på kjøttsiden) og gni over. Tørk av med en ren fille.

Og her er det som skulle til pers.....






For å ta kortversjonen så ble det uendelig mye gnikking og gnuing og jeg prøvde begge metodene. Uten det helt store resultatet. Tror imidlertid at det med hell kan brukes til "vedlikeholdspussing"...

Men jeg tenkte at jeg skulle ikke gi meg uten kamp så jeg blandet sammen bakepulver og ferdigkjøpt sitronsaft til en tykk grøt (prøvde også med natron, men det ble ikke samme konsistensen og ikke "heldekkende" slik som bakepulveret) og dekket hele pannen med det og så lot jeg den ligge en stund før jeg pusset det bort med en fille. Og........


VOILA!!!!






Det virket!


:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar